12 Ağustos 2013 Pazartesi

Alto Adige 1.Gün

Bu tatil her yaz yaptıklarımızdan farklı olacak çünkü arabanın arka koltuğunda Lara da var! Bu sefer arabaya çok zor sığdık, Lara'yla yaptığım seyahatlerde daha pratik olmayı öğrenmem lazım!

10 senedir dağlara gidelim gidelim diyoruz, bir türlü olmadı, kısmet Lara'yla beraber gezmekmis!

İlk hafta Martello'da kalıyoruz. Gasthof Premstl'da. Benim burayı başlıca tercih sebebim bu sefer apart otelde kalmak isteyişimdi, Lara'nin mamalarını rahatça pişirecek mutfak olması icin. Pazar akşamustu vardık otele. Manzara muhteşem, verdikleri apart daire geniş, modern, ve hatta muhteşem bir terası ve süper bir manzarası var.

Hersey super ama neredeyse ac kalıyorduk dün aksam, otelin restoranından yararlanamadik, sadece odalarda kalan müşterilerine yemek verecek kapasiteleri varmış! İlk defa böyle birşey geliyor basımıza, üstelik hem Ağustos ayı hem pazar faktörü her yer kapalı. Neyse ki bir çeşit festival yapılan bir yerde salam, peynir ve Blauburgunder bulduk da gece super sonuclandi!

Bu sabah arabaya atladigimiz gibi Reschen, ya da İtalyanca adıyla Resia'ya gittik. Bu arada biz tamamen Almanca konuşulan bir yerdeyiz guzel İtalya'mizda, o yüzden bugün devrelerim karıştı azıcık. Lara'yla Türkce konus, babasının Lara'yla İtalyanca  konuşmasını dinle, kocayla İngilizce, restoranda surda burda Almanca konuşarak diyaloga başladıklarında tabii ki devreler karıştı ve biraz Almanca, biraz İngilizce, sonra İtalya'da oldugumu hatırlayıp İtalyancaya donen diyaloglar silsilesi yasadım gun boyu. Ama sevdim bu konsepti, Almanca olsa da herkesin ana dili, burada herkes İtalyanca biliyor tabii ki, Avrupa'nın cok yerinde var böyle durumlar, Fransa'da Almanca konuşulan bölgeler, İsviçre'de neredeyse adim bası değişen lisan, Belçika keza öyle, ama İtalya'da buralarda cok gezmemisim ki alismamisim demek ki!

Herneyse, bir suni göl var Reschen'den başlıyor, güneye iniyor.  Golü yaparlarken bir kiliseyi sular altında bırakmışlar, kulesi hala görünüyor. Turistler cok ilgi gösteriyor.

Geldiğimizden beri Knödel yiyelim diyoruz, muradımıza erdik.

Sonra geze geze Martello'ya döndük. Yol üstünde kaleler, şirin köyler gezdik.
 Burgeis (Burgusio)

Glurns (Glorenza)

Buralar tam bir hiking/biking cenneti! Ortalık turist kaynıyor. Hava ise cok yanıltıcı, bugün bir seri hata yaptım yarın yapmamalıyım. Mesela sabah 18 derece gibiydi ama buz gibi bir rüzgar vardı, öğleden sonra ise cok yakıcı bir güneş. Açıkta kalan her yerim istakoz gibi olmuş, şimdi otelde fark ediyorum. Yarın daha tecrübeli çıkacağım gezmeye.
Belki İsvicre'ye geceriz yarın.